logo

tananyagok E-mail

 

 

Közúti jelzések (webkresz)

  • 1.0   Ányos Pál utcáról balra a K&H Bank elé majd balra a Dózsa Gy. útra.

  • 1.1 Ányos Pál utca egyirányú a Banknál be kell sorolni az úttest bal oldalára.

  •  1.2 A Banknál be kell sorolni az úttest bal oldalára.
     
  • 1.3 Kanyarodáskor figyeljünk a záróvonalra is.
     
1.4 Balra kanyarodunk a Dózsa Győrgy útra. Balról és jobbról el kell engedni az összes járművet, valamint a szemből egyenesen haladót. A szemből jobbra kanyarodóra figyeljünk, de Ő a szélső mi pedig a belső sávba kanyarodunk. Nagy türelemre van szükség. Ne siessünk. A szemből balra kanyarodó járművel együtt haladhatunk ha mind a ketten kicsit levágjuk a balra kanyart.
____________________________________________________________________________________________
  • 2.0 Fűtőház utca.

  • 2.1 Ha a jobb oldalon parkolnak a járművek haladjunk folyamatosan a bal oldalon, csak akkor menjünk ki a jobb oldalra, ha már nem parkol ott senki.
  • 2.2 Látható, hogy az utcában végig parkolnak.
  • 2.3 Az utca végén menjünk át az úttest bal oldalára, ha a zöld nyomvonalon haladunk. Ha a jobb oldalon sok autó áll akkor maradjunk a kék nyomvonalon  és onnan kanyarodjunk balra.

2.4 Álljunk meg a sárga kockákkal jelölt kerékpár út szélénél. Innen belátható lesz a balról jövő forgalom.

 

  • 2.5 Balra nézzünk és a parkoló autók után a piros jel szerint látjuk hogy az autók között van-e akkora hely, hogy el tudjunk indulni. Ha előrébb gurulunk akkor a parkoló autóktól nem látunk semmit, ezért türelmesen várjuk ki a kinálkozó lehetőséget.
  • _________________________________________________________________________________________________
  • 3.0 Gyár utca.

  •  3.1 A kék jelnél figyeljünk a kerékpárosokra és a gyalogosokra.

  • 3.2 A Gyár utca eleje kétirányú majd 30 méter után egyirányú lesz az út. A 30 Km/óra sebességnél ne menjünk gyorsabban. irányjelzés és körültekintés után kezdük kikerülni az autókat.
  • 3.3 A fák között eltakarva látjuk az egyirányú utca táblát.
  • 3.4 Az utca végén a bal oldalról kanyarodjunk balra.                                               _____________________________________________________________________________________________
  • 4.0 Virág Benedek utca.


  • 4.1 Körforgalomból jobbra irányjelzővel megyünk ki, majd azonnal balra fordulunk. Az Oktató nem fog szólni mert a fa takarásában megfogjuk látni, hogy a Rozgonyi P. utcába nem hajthatunk be.
  • 4.2 Bekanyarodáskor nehéz felismerni a jelzőtáblát.
  • 4.3 A jelzőtábla is mutatja, hogy a jobbról érkező járműnek lesz előnye.
  • 4.4 Nehéz a jobbról jövő járműveket észrevenni, ezért segíthet a parkoló autók fényvisszaverése. Ha fényvisszaverődést  érzékelünk az autókon akkor jobbról biztos, hogy jármű közeledik akinek elsőbbsége lesz.
  • 4.5 Látjuk, hogy egyirányú utcában vagyunk. Az utca végén soroljunk be a bal oldalra és onnan kanyarodjunk balra.                                                                                            ________
  • 4.6 Az utca végén nagy a forgalom. Akkor tudunk ki kanyarodni, ha a balról jövő járművek a Széna téri lámpánál pirosat kapnak (kép baloldala) és jobbról a belső sávban nem jön jármű (a kép jobb oldala).
  • ________________________________________________________________________________
  • 5.0 Olaj utcai nehézségek.

  • 5.1 Berényi útról kanyarodunk az Olaj utcába. Láthatjuk, hogy max. 30 Km/óra sebességgel lehet közlekedni.
  • 5.2 Az utca közepén látjuk, hogy egyirányú az utca.
  • 5.3 Az utca végén soroljunk be az úttest bal oldalára és onnan kanyarodjunk balra.
  • ___________________________________________________________________________________________
  • 6.0 Deák Ferenc útról jobbra a Budai útra, majd balra a Gáz utcába kell kanyarodni.

  • 6.1 A feladat, hogy kanyarodjunk jobbra majd a következő kereszteződésnél balra. A terelővonal átlépését irányjelzővel kell jelezni. Haladás közben tartsunk kellő oldaltávolságot a parkoló autóktól.

  • 6.2 Célszerű a belső forgalmi sávba kanyarodni, mert ez segíti a balra kanyarodó sávba való besorolást. A kék nyomvonal szabályos de nehéz lesz a sávváltás a záróvonalak közötti rövid szakaszon. Két sáv közé viszont tilos kanyarodni.


  • 6.3 A balra kanyarodó sávba való besorolás elvonja a figyelmünket a piros karikával jelzett jelzőlámpáról ami ilyenkor mindig pirosra szokott váltani.

  • _______________________________________________________________________________
  • 7.0 Királysor nehézségei. A Gáz utca felől.

  • 7.1 A buszmegállóból induló autóbuszt ki kell engedni, ha jelezte elindulási szándékát.
  • 7.2 A sebességkorlátozásra figyeljünk.
  • 7.3 A 30 Km/h tábla után jön egy zebra mely jobbról beláthatatlan. Zebra előtt 20 méterre 20 Km/h sebességre lassítunk 2-es fokozatba kapcsoljuk a váltót, és felkészülünk az esetleg szükséges megállásra.
  • 7.3 A zebra után látjuk a feloldó táblát, ettől kezdve gyorsíthatunk.
  • 7.4 Vigyázzunk mert a parkoló autók után ismét jön egy beláthatatlan zebra. Zebra előtt 20 méterre       20 Km/h sebességre lassítunk 2-es fokozatba kapcsoljuk a váltót, és felkészülünk az esetleg szükséges megállásra.
  • 7.5 Királysor a Gáz utca felé.

      

       7.6 Szintén 30 Km/h sebességgel lehet közlekedni. A zebrák beláthatók csak a gázpedált engedjük el egy     kicsit és nézzük meg, hogy tapasztalunk gyalogos mozgást vagy nem.

      

      7.7 A sebesség korlátozás feloldó táblája a zebra után látható.

_________________________________________________________________________________________________

       8.0 Prohászka útról balra a Horvát István útra.

     

     8.1 A besorolás rendjét jelző táblán látszik, hogy mind a két sávból lehet balra kanyarodni. Célszerű a buszmegálló után kisorolni a szélső sávba mert onnan könnyebb lesz a tovább haladnunk.

     

      8.2 A szélső sávból a szélsőbe kell kanyarodnunk a fekete és fehér jármű nyomvonalán.

     

      8.3 A besorolás rendjét jelző táblán látszik, hogy mind a két sávból lehet balra kanyarodni. Célszerű a szélső sávban maradni mert onnan könnyebb lesz a tovább haladnunk.

     

      8.4 Láthatjuk, hogy a mi sávunkból egyenesen és balra is lehet továbbhaladni.

     

      8.5 Figyeljünk arra, hogy a szélső sávba érkezzünk bekanyarodáskor. A belső sávban haladó kisteherautónak viszont a belsőből a belsőbe kell érkeznie.

    

___________________________________________________________________________________

     9.0 Széchenyi Út

     

      9.1 A bekarikázott tábla jelzi, hogy ez a sáv balra kanyarodik. Önállóan sávot kell váltanunk.

     

      9.2 A kerékpársáv végénél Jobbra kell nézni, hogy jön-e kerékpáros aki rá akar hajtani az úttestre.

_____________________________________________________________________________

       10. Kikerülés

      

       10.1 A parkoló autókat szabályosan kell kikerülni. A kikerülés után pedig szabályosan kell visszatérni a járdaszegély mellé. Irányjelzés, körültekintés nem maradhat el.

_______________________________________________________________________________

    11.0 Béke tér

      

       11.1A két tábla közé kell kanyarodni.

      

       11.2 Vigyázz! A jobbról jövőnek van előnye, ha a piros nyíl irányából jön valaki akkor el kell engedni.


     12.0 Nyitott kerékpársáv

      

       12.1 A fehér szaggatott vonal nyitott kerékpársávot jelöl. Erre a sávra rá lehet hajtani, de mindig figyelni kell az ott haladó kerékpárosokra.

     

     12.2 Kanyarodáskor figyeljünk a mellettünk lévő nyitott kerékpársávra, kanyarodáskor rá lehet hajtani de jobbra kell nézni, mert ha jön kerékpáros akkor neki lesz előnye.

________________________________________________________________________________

    13.0 Horvát István útról jobbra a vasút felé.

   

      13.1 Kanyarodáskor látjuk a piros körben lévő táblát, mely jelzi, hogy a szélső forgalmi sáv 10 méter után meg fog szünni. Célszerű a belső sávba kanyarodni a piros vonal szerint. Szabályos ha a kék vonal mentén haladunk, de 10 méter után irányjelzés és körültekintés mellett sávot kell váltanunk.

     _______________________________________________________________________________________________

     14.0 Bregyó köz. Forgalmat segítő tükrök.

     

      14.1 Malom utcából kanyarodunk balra a Bregyó köz irányába. Figyeljünk a tükörre bár sokat nem látunk benne, de ha járművet látunk akkor álljunk meg mert közel van. A tükör domború ezért torzít. A zöld nyíl irányából érkezőket láthatjuk a tükörben.

    

     14.2 Bregyó közből kanyarodunk jobbra. A két tükörből tudunk tájékozódni. Balró látjuk, hogy jármű jön álljunk meg és lassan haladjunk előre ha nem látunk a tükrökben járművet akkor nézzünk körül és csak utána indulhatunk.

    

     14.3 Szeder utcából kanyarodunk a Szeder közbe. A tükröt gyakorlatilag eltakarja a fa ezért figyelmesen, lassan, türelmesen kanyarodjunk.

_______________________________________________________________________________________________________

 15.0 Gyalogátkelőhely megközelítés

    

     15.1 Ha a gyalogoson látjuk, hogy átakar menni a zebrán akkor át kell engedni. Nincs mérlegelési lehetőségünk.

    

     15.2 Ha nem látható be a zebra vagy gyalogos mozgás van, akkor a zebra előtt 20 méterre 20 km/h sebességre le kell lassítani, csak akkor haladhatunk tovább ha nem jön gyalogos. (Deák F. út)

    

     15.3 A Gáz utcában mind a két irányból beláthatatlan zebrával találkozunk.

    

     15.4 A Várkörúton a kerítés takarásában nem lehet látni az alacsonyabb embereket, gyerekeket.

_________________________________________________________________________________________________________

      16.0 Vörösmarty tér.

    

    16.1 Balatoni útról kanyarodjunk balra, majd a következő kereszteződésnél jobbra a Budai útra. Mivel két sáv kanyarodik balra ezért a piros nyomvonalon a szélső sávból a járda mellé kanyarodjunk.

     

      16.2 A járda mellé kanyarodjunk a piros nyomvonal szerint.

    

     16.3 Ha a piros nyomvonal szerint haladunk akkor egyszerűen tudunk jobbra kanyarodni a Budai útra.

                               Jó tanulást és sikeres felkészülést kívánunk a vizsgára!

 

Módosítás dátuma: 2018. június 22. péntek, 10:54
 

Copyright © Minden jog fenntartva! - Rutin98 kft.

Szimulátorok Autósikolák Infomod